måndag 14 september 2009

Brolle made me do it



Avfärd kl: 08:05
Längd: 6,4 km
Tid: 00"59"51
Antal steg: 6 644
Väder: Strålande höstmorgon.
Kläder: Fox-dojjorna, Svarta Nike-träningsbyxor och svart Fox-t-tröja.
Vikter: 1 kilo på varje fotled. Kass form. Får lugna mig med handlederna en vecka.


Idag kom jag ut igen. Ut i luften på morgonen. Det är verkligen höst. Och jag älskar det.

Och idag börjar jag fan blogga igen. För någon måste ju för fan säga något. Någon måste göra något. Jag sitter hemma och känner att jag har ju en liten röst, som de senaste månaderna varit tyst, för att jag varit lat och inte promenerat som jag brukade.

Jag frågar mig lite stilla varför i helvete de gör så mycket reklam för den där jävla Buddy Holly-musikalen med ultratönten Brolle i huvudrollen. Jag tycker mig ha sett dem göra reklam på tv för den där skiten i snart ett halvår. Och inte nog med det. De gör SKITDÅLIG reklam för den.

Första reklamfilmen jag såg var ju inge bra, men det var en rätt okej standardfilm för en musikal. Det som irriterade mest var ju att man var tvungen att se Brolles jävla nuna på tv 5 gånger per kväll. Men NU.

Nu har de gjort en "ny" reklamfilm. Jag säger "ny" inom citationstecken för det måste vara lodisen utanför reklambyrån som fått en pava Madeira för att gå in och halka till något. Den är nämligen fulltändigt makalöst dålig. Och inte dålig på ett ambitiöst sätt utan bara downright helt jävla värdelös. Det står någon oklar typ och fingrar på en gitarr framför en vinylspelare modell 50-tal medan det visas bilder på deltagare i musikalen. idioten med gitarren SPELAR ju inte på den? Han/hon fingrar ju bara på den! kan de inte plocka in någon som kan SPELA på en gitarr eller få det att se UT som om de spelar på den om de gör reklam för något som har med musik att göra? Hur fruktansvärt talanglös KAN MAN BLI!?

En fråga man direkt ställer sig; är den flagrante fjollan Brolle verkligen så populär att de har råd att göra såhär mycket reklam för hans skit eller är det så att ha är så DÅLIG så att de MÅSTE göra såhär mycket reklam för att det skall komma någon överhuvudtaget? Är det så att det sitter ett gäng investerare och pumpar in mer och mer pengar i projektet i panik?

SLUTA med det nu! Jag klarar inte AV mer Brolle nu! Jag måste snart prata med ryssarna och be dem bomba några väl valda musikalställen i Stockholm. Eller bomba MIG.

Jävlar. Sedan vet jag, enligt mycket säkra källor, att han B Jr är en riktigt oklar figur IRL. Riktigt otäckt fånig. Och han ligger väl med hon Lanto-tjejen? Som jag för övrigt också vet ligger med det mesta och utan problem hånglar upp snubbar till höger och vänster när inte herr Flagrant Fjant är med henne.

Jaja. Tack kanske. Nu kom jag ut igen i alla fall. Och började skriva lite igen också.


Boom.

6 kommentarer:

  1. Jäklar vilket agg du hyser mot honom hahah.

    Jag tycker i alla fall att han har en grymt skön stämma:) Take care... //Helle-pelle

    SvaraRadera
  2. Booom! Bäst läsning på länge och såå rätt! Brolle SUGER!

    SvaraRadera
  3. Underbart Martin, du och jag delar exakt samma åsikter!

    SvaraRadera
  4. har du färgat ögonbrynen nu? dom va väldigt bleka förut skulle passa i lite mörkare, så de passar håret bättre ;)

    SvaraRadera
  5. Nu har de ju gjort en NY oxå! när han står på ngt jävla busstak och (o)spelar på en gitarr. Jag blir <--------------------------------> SÅ arg!

    SvaraRadera
  6. HUR I HELVETE KAN DU SÄGA SÅ OM EN PERSON DU INTE ENS KÄNNER!? DU MÅSTE VERKLIGEN MÅ JÄVLIGT DÅLIGT...
    SE MUSIKALEN OCH LÄR KÄNNA HONOM PÅ RIKTIGT INNAN DU KLÄCKER UR DIG SÅDANA LÅGA OCH PROVOCERANDE KOMMENTARER. TACK PÅ FÖRHAND!

    P.S FÖR HAN ÄR EN EXTREMT FIN MÄNNISKA MED ETT STORT HJÄRTA AV KÄRLEK OCH VÄRME, BARA SÅ DU VET...

    SvaraRadera