onsdag 27 maj 2009

Söndag morgon i Norge

Avfärd kl: 08:01
Längd: 15,19 km
Tid: 0"52"05
Antal steg: 5 811
Väder: Soligt, vindstilla.
Vikter: 4 kilo totalt. 1 kilo på varje fotled och 1 kilo på varje handled.
Kläder: Långa byxor och Lillasyster-t-shirt. Minsann. When in Norway...
Runda: Runt en sjö i Sarpsborg. Eller inte. På något sätt.

Vaknade av vana vad halv åtta. Tänkte att det är väl lika bra att gå ut. Försökte mig på en runda men eftersom jag befann mig i Sarpsborg i Norge så visste jag inte riktigt vad som var vad. Såg en sjö. Gick till den. Gick utmed den. Var plötsligt tillbaka där jag började. Och sedan var det inte så mycket mer med det.

Norge är ju ALLTID vackert. Det är fan helt skjukt att man bara behöver komma över gränsen så är det vykort på båda sidor vägen. Och Sarpsborg var väl inget undantag direkt.


Här är en sjö jag hittade. Som jag försökte gå runt. Men som inte lyckades med att gå runt. Jag är tydligen en mycket talangfull kille.



Här är en aning oklar bryggkonstruktion, kan man tycka. Men det är ju i Norge. Där är mycket inte så lätt att definera. =)


En lite lätt halvsliten rockbög som minsann pallrar sig ut i alla fall. Men jag ser ju inte ut som om jag spenderat den senaste veckan på spa direkt.

Och eftersom staden sov rätt tungt (hela tiden) och inte bjöd på så mycket jag kunde dela med mig av här, så kände jag att jag istället fick ge exempel på en rolig företeelse i Norge; att man får parkera på vilket håll som helst. Vilket innebär att man ofta ser bilar som pussas.

Eller som gnuggar röv. Kanske de dansar sådär smutsigt som de gör när de spelar sån där musik jag hatar? (Ragga.) Den svarta är faktiskt vår bil. Som dansar lite dirty med en tjock norsk (tjej-)bil.


Här är vårt hotellrum. Inte direkt 7-stjärnigt kanske. Inte ens 2-stjärnigt faktiskt. Men med fin utsikt.

Mannen på bilden vill av konstitutionella skäl (och för Svenska Rikets säkerhet) vara anonym. (Det är vår högt aktade Frukost, vår fluffer, merchkille och bidragare av tidvis extremt oklar humor, som jag delade rum med.)



Tjojhej från Norge. BOOM!

1 kommentar:

  1. Riktigt skojsigt när du lägger ut en massa bilder:) Hälsa snyggo from meee

    SvaraRadera